ADN workshop verkoopgesprek ‘Anders nog (n)iets?’

Binnen onze speciaalzaken streven we toch meer na dan alleen maar ‘correct’.

21 september 2018

We kennen het allemaal. Medewerkers die het standaard riedeltje doen in de winkel.

In de supermarkt staat het bij de kassières zelfs op het beeldscherm aangegeven wat ze moeten zeggen. Dit leidt ertoe dat er correct wordt gehandeld, maar binnen onze speciaalzaken streven we toch meer na dan alleen maar ‘correct’. De dooddoener ‘anders nog iets?’ is hier een mooi voorbeeld van. Dit is ook in veel speciaalzaken vaak te horen…. Met de verkeerde toon erbij kan het al snel door de klant worden opgevat als: ‘anders hoeft u zeker niets meer, want ik was net even met wat anders bezig toen u de winkel in kwam, en dat stoort toch wel behoorlijk’. Dit kan anders.

Tijdens de workshop worden diverse gesprekstechnieken besproken en geoefend, worden voorbeelden gegeven hoe je de service in je winkel nog verder kunt verbeteren, bijvoorbeeld door je klanten te verrassen. Alle deelnemers weten aan het eind van de avond hoe zij kunnen inspelen op onbewust koopgedrag van de klant. Zij kunnen dit al de volgende dag in praktijk brengen.

 

Datum: dinsdag 23 oktober 2018
Locatie: Willem Dijk AGF, Enschede
Aanvang: 19:30 uur. Eindtijd kan wisselen, rond 22:00 uur.
Kosten: € 100,- ex btw per bedrijf (deelname 1 tot maximaal 5 medewerkers per bedrijf). ADN leden krijgen € 25,- korting.
Aanmelden voor deze workshop kan online via www.agfdetailhandel.nl/Ontwikkeling/Workshops-medewerkers