ADN workshop verkoopgesprek

Afgelopen dinsdag vond bij ons de workshop verkoopgesprek plaats.

26 oktober 2018

Afgelopen dinsdag vond bij ons de workshop verkoopgesprek plaats. Bezoekers werd geleerd hoe je met bepaalde klantentypes moet omgaan. ‘Als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg’. Voor een goede klantbenadering moet je zelf al veel ondernemen. Het is echt wel jammer dat een branche organisatie zich inzet voor zulke workshop maar de opkomst steeds minder wordt. Wij hopen ook dat er meer animo zal komen in de toekomst.

Anders nog (n) iets?
Voor veel klanten is dit een volkomen correcte vraag, “anders nog iets’? Maar soms haken klanten dan al af. In ieders hoofd draaien radertjes, of het nu gaat om: wat zullen we eten? Of ik moet weer voor de dagelijkse kost zorgen, of mijn man lust gaan.. en mijn kind van 5 lust helemaal niks, en mijn puberzoon vindt het bij een ander altijd veel beter. De moeder van zijn vriend kookt veel lekkerder dan ik. Dat gevoel moet je proberen te doorbreken. dat gevoel moet je proberen om te buigen. Dat kan niet op stel en sprong, dat heeft tijd en vertrouwen nodig. Stel daarom eens een andere vraag dan:”anders nog iets?”. Oefen daarmee met je collega’s. Wat past bij je winkel, wat past bij jouw klanten. Vergis je niet, iedere trouwe klant kan ook een serieuze bedreiging zijn voor de toekomst. Boodschappen doen moet vooral leuk zijn of tenminste leuker worden.