Een inspirerende social media avond georganiseerd door Willem Dijk AGF

Vele belangstellenden bezochten afgelopen maandagavond de social media avond van Willem Dijk AGF BV.

07 februari 2017

Vele belangstellenden bezochten afgelopen maandagavond de social media avond van Willem Dijk AGF BV. Joep van Straalen van Graag Gedaan (Vers Connect) verzorgde de presentatie over social media. Hij vertelde over het nut van social media, website en vindbaarheid op Google. Volgens Joep de drie basis onderdelen. Hij gaf de bezoekers tips hoe om te gaan met deze drie kanalen en waar je op moet letten.

Eerst vertelde Joep dat het belangrijk is dat je via ‘Google Mijn Bedrijf’ alle gegevens invoert waardoor je op Google beter vindbaar bent. Op deze manier kunnen bezoekers jou site beter vinden. Je kunt hier onder andere je adres, telefoongegevens, openingstijden en foto’s weergeven.

Het volgende onderwerp was kort nog even over websites. Hoe belangrijk het tegenwoordig is dat je duidelijk wat verteld over je bedrijf en je product. Het is dan de bedoeling dat er kort wordt weergeven, wat het bedrijf doet, wat het te bieden heeft, wat de openingstijden zijn, hoe mensen het makkelijkste contact kunnen leggen en wie het gezicht achter de schermen is. U hoeft tegenwoordig geen lange teksten meer te plaatsen op uw website want dat leest de consument toch niet. Een consument is opzoek naar uw bedrijf en wil korte informatie hebben. Hoe kom ik bij het bedrijf, wat kan ik er kopen en op welke tijden.

Wat het aller belangrijkste is met elk online social media kanaal: dat u mooie en goede foto’s plaats van uw bedrijf omdat het een visitekaartje is! De foto’s zijn de eerste indruk en moeten pakkend en uitnodigend zijn. Je kunt beter investeren in goede foto’s, dan in iets anders. Goede foto’s is de basis – fundering.

En dan het hoofdonderwerp social media, ingezoomd op Facebook. Het verschil tussen een vriendenpagina en een zakelijke pagina, hoe vaak te plaatsen, wat te plaatsen, hoe werkt het om berichten te promoten en hoe u alle statistieken kunt bekijken. Van het basis gebruik van Facebook tot alle diepgaande informatie.

De bezoekers vonden het een leerzame en leuke interactieve presentatie.

Johan van de Beek van Assorti+ heeft kort een verhaal verteld over de noten die het bedrijf verkoopt en zijn social media ervaring. De bezoekers kregen allemaal een goodiebag mee om de smaken van de noten te bewonderen.

Aan het eind van de inspirerende avond heeft Mark Heemskerk van ADN nog kort samengevat wat Groenteman met Ster inhoudt en wat de bedoeling is van de komende studieclubs.