Jaap Kodde van Polder Potato aan het woord

De consument veranderd in zijn of haar gedrag.

16 maart 2018

Regelmatig gaat Willem Dijk senior op Facebook terug in de tijd, leuke verhalen en beelden van vroeger hoe de AGF producten werden verhandeld en aan de consument werd aangeboden. We kunnen er niet om heen, er is veel veranderd. De  groentespeciallist is een alleskunner geworden met heerlijke salades en zelfs eigengemaakte stampotten en toeleverancier van de horeca is een alledaags gebeuren. De supermarkten hebben veel van de detaillisten overgenomen, wel jammer want dat praatje over het weer, vakantie, de kinderen, de kleinkinderen en het dagelijkse nieuws is er niet meer. Hebben we de tijd er niet meer voor, of willen we liever bij mooi weer een terrasje nemen? Ik dacht zelf, nu ga ik ook eens terug in de tijd en kwam het TV programma van de keuringsdienst van waarde in mei 2012 tegen. Een uitzending over de aardappel met als thema “ de Alleskunner” die in een toen nog bestaande supermarktketen een pieper waar je friet, puree, gekookte en gebakken aardappels van kon maken aanbood. De consument kwam bedrogen uit en de groente chef van de supermarkt had er geen antwoord op. Jammer, want de consument waardeert het als er goed voorgelicht kan worden en zeker als het om onze voeding gaat.