Reclameschilder zet speciale aanbiedingen op de kaart

Hoe moet je reclame maken. Lees hier de tips en maak het wat moois van!

06 oktober 2017

Bij reclame maken gaat het om opvallen en duidelijkheid. Dat is en blijft de primaire voorwaarde. De kanalen voor reclame-uitingen zijn echter talloos. Toch heeft de ‘ouderwetse’ manier niets aan kracht verloren. Dat is de mening van René Beunders die na 32 jaar zijn oude ambacht Reclameschilder weer oppakte. “Handgeschreven reclamekaarten stralen karakter uit, vallen meer op en hebben iets persoonlijks.”


Binnen 3 seconden
“Belangrijk is dat de reclameboodschap/aanbieding kort en krachtig is geformuleerd en binnen 3 seconden tot de consument doordringt”, vertelt  René. “Daarnaast is het belangrijk om opvallende kleurencombinaties te gebruiken. Meestal schilder ik een geveegde goudgele achtergrond, een pikzwarte tekst, knalrode prijs en een kobaltblauw kader. Maar er zijn natuurlijk tal van andere opvallende kleurencombinaties en uitvoeringen. Denk aan fluoriserend etalagekarton in de kleuren geel, groen, cerise, rood en oranje met uitsluitend een zwarte belettering.”

Onderscheidend
De reclamekaarten kunnen worden uitgevoerd in karton of op polystyreenplaten. René: “In AGF-speciaalzaken maakt men vaak gebruik van reclame-aanbiedingen op 250 gram Duplex karton. In de ambulante AGF-handel zijn met name de polystyreen platen heel geschikt, omdat ze vochtafstotend zijn en tegen een stootje kunnen. Deze kunststof borden, ook wel marktborden genoemd, bijvoorbeeld het formaat 50 x 70 centimeter, lever ik in wit, geel en zwart. Allemaal voorzien van het typische en herkenbare reclamehandschrift: strak en cursief.  Printwerk ziet er meestal verzorgd uit. Maar als iedereen daarvan gebruikmaakt, is het onderscheidend effect weg. Handgeschreven reclamekaarten stralen meer karakter uit, vallen meer op en hebben iets persoonlijks. Voor zover ik weet, zijn de kosten voor printen en handgeschilderde kaarten vrijwel gelijk.”