Jaap Kodde van Polder Potato aan het woord

Streekproducten groeien ook in populariteit, beleving van voedsel in je eigen omgeving gaat op scholen ruime aandacht krijgen...

23 juli 2021

Afgelopen week werd de campagne “ Geef kleur door” gestart, een actie om te laten zien wat Nederland voor fantastische producten zomerfruit heeft. In het buurtschapje Nederland, in de prachtige omgeving van het Overijsselse natuurgebied de Weerribben, was een pittoreske markt met onder andere kleurrijke Hollandse aardbeien, rode en blauwe bessen , bramen, frambozen, kersen, zomergroenten en heerlijke mix van fruitsappen. Televisie-kok Nadia Zerouali van het bekende programma ”Binnenste Buiten” als ambassadeur van deze campagne, zal een tour door ons land maken met haar heerlijke gerechten.

De herkomst van onze voedingsproducten wordt tegenwoordig uitvoeriger aangegeven op verpakkingen, zo ook zal het gezonde element meer gepropageerd gaan worden. Streekproducten groeien ook in populariteit, beleving van voedsel in je eigen omgeving gaat op scholen ruime aandacht krijgen, zowel in lessen op school als op  boerderijen en tuinderijen. Een aantal zogenaamde educatieboeren worden speciaal opgeleid hoe de jeugd  met voedsel als eerste levensbehoefte om moet gaan. Hun ouders aangeven dat Aardappelen, Groenten en Fruit zo gezond is zal toch fantastisch zijn.

Jaap Kodde